Media-aandacht is al lang niet meer iets waar alleen ministers, grootstedelijke burgemeesters en CEO’s mee te maken krijgen. Ook bestuurders van maatschappelijke organisaties, MKB-ondernemers en wethouders van middelgrote gemeenten moeten onverwachts hun verhaal kunnen vertellen voor een camera of microfoon. Mijn mediatraining is specifiek op hen gericht.
Het clichébeeld van een mediatraining is dat je leert om één boodschap alsmaar opnieuw op te dreunen. In werkelijkheid is zo’n training veel breder: het gaat om hoe je eigen verhaal kunt vertellen, hoe je interactie met de journalist verloopt en hoe je aanvoelt wat het beste werkt.
Daarbij maakt het veel uit of je zelf media-aandacht zoekt voor een plan of initiatief, of dat je te maken krijgt met onverwachte kritische vragen van journalisten. Stamel je dan “geen commentaar” voor de camera, of heb je een overtuigender verhaal?
Een interview met bijvoorbeeld Nieuwsuur is ook niet te vergelijken met een reportage bij een lokale of regionale omroep, of de voorbereiding van een artikel in een huis-aan-huisblad.
Met mijn ervaring bij televisie, radio en online, voor zowel landelijke, regionale en lokale omroepen, kan ik zorgen voor een snelle introductie in de wereld van de journalistiek.
Interesse? Neem contact met mij op, dan doe ik een passend voorstel!